محل لوگو
  • عنوان اسلاید
  • عنوان اسلاید
  • عنوان اسلاید

گلچینی از جدیدترین سمپل و وان شات های محرم برای تنظیم کنندگان


گلچینی از جدیدترین سمپل و وان شات های محرم برای تنظیم کنندگان

 

 

گلچینی از جدیدترین سمپل و وان شات های محرم برای تنظیم کنندگان
انتشار : ۲۰ شهریور ۱۳۹۷

برای پولدار شدن عجله کن


برای پولدار شدن عجله کن

ماینینگ و استخراج بیت کوین به راحتی ممکن فقط با لب تاپ خودت زود دست بکار شو روی لینک بزن ثبت نام کن و مقدار استخراج رو خودت تعیین کن تا استخراج شروع بشه . هیچ میدونی هر بیت کوین 95 میلیون تومان شده ؟ پس عجله کن نه پولی میدی نه هزینه میکنی فقط برو به این لینک و یک والت یا کیف پول هم در بلاک چین بساز و با استخراج بیت کوین اونها رو بریز توی کیف پولت و راحت تبدیل به ریال کن ببین با کمی تلاش چطوری بزودی صاحب خونه و اتومبیل مدل بالا و کلی پول میشی . عجله کن دوست عزیز ضرر نمی کنی این راه رو هم امتحان کن

بزن روی اینجا

برای پولدار شدن عجله کن
انتشار : ۲۰ شهریور ۱۳۹۷

استودیو مترکورد (ایران زمین سابق)


استودیو مترکورد (ایران زمین سابق)

از فروشگاه دیگر ما هم دیدن کنید

با محصولات متنوع و انواع پلاگین های نایاب

سمپل های ریکورد شده و پروژه های لایه باز

و آموزشهای موسیقی و صدابرداری منتظر قدوم مبارکتان

هستیم لینک ورود در زیر وارد شده

وارد شوید

استودیو مترکورد (ایران زمین سابق)
انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

⁠⁣پلاگین DeEsser چیست ؟


⁠⁣پلاگین DeEsser چیست ؟

استفاده از این پلاگین کاملا بستگی به شیوه تلفظ حروف توسط خواننده دارد اما، DeEsser پلاگینی است که برای اصلاح صداهایی نظیر تلفظ "س"، "ز"،"ش" که در صدای خواننده ناهنجار به نظر می رسد طراحی شده است.
عملکرد آن استفاده از Sidechain Compression، کاهنده Gain و اکولایزر پارامتریک، بدون تغییر در سایر اجزای سیگنال صوتی است.
استفاده از این پلاگین در میکس صدای خواننده بویژه زمانی که فرکانس های بالا را افزایش می دهید جهت جلوگیری از تیز و ناملایم به نظر رسیدن وکال کاملا توصیه می شود.

⁠⁣پلاگین DeEsser چیست ؟
انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

⁠⁣میکس فرکانس های بالا


⁠⁣میکس فرکانس های بالا

فرکانس های بالا (High Frequencies) باعث دقت و شفافیت میکس می شوند.
هیچ کس از اصطلاحا تریبلی یا تیز شدن میکس اظهار رضایت نمی کند.
یکی از کلیدی ترین تکنیک ها در میکس این فرکانس ها Pan کردن آنها از مرکز و جاهایی است که فرکانس های پایین در آنجا قرا دارند. و بالاتر از آن استفاده از پلاگین هایی چون اکولایزر Fabfilter ProQ است که Pan کردن یک فرکانس خاص در یک تِرَک را امکان پذیر می کند.
از دیگر مزایای این تکنیک به عنوان مثال برای ساز پیانو می توان با Pan کردن قسمت High Frequency صدای این ساز به سمت راست و Pan کردن Low frequency به سمت چپ، به بهترین شکل تصویری مطابق با آنچه در واقعیت وجود دارد را در میکس ایجاد کرد.

⁠⁣میکس فرکانس های بالا
انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

⁠⁣پنج اشتباه بزرگ در ضبط وکال


⁠⁣پنج اشتباه بزرگ در ضبط وکال


۱- بی توجهی به آکوستیک


۲- استفاده نکردن از شوک مانت و پاپ فیلتر


۳- استفاده از پلاگین ها و انجام اصلاحات در هنگام ضبط


۴- عدم استفاده مهندس صدا از هدفون


۵- چشم پوشی و گذشتن از ایرادات ضبط و تلاش برای اصلاح آنها در میکس

⁠⁣پنج اشتباه بزرگ در ضبط وکال
انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

⁠⁣بالانس کردن میکس پس از اضافه کردن افکت ها


⁠⁣بالانس کردن میکس پس از اضافه کردن افکت ها

به طور طبیعی پس از افزودن افکت هایی نظیر دیستورشن یا کمپرسور به عنوان افکت هایی که ولوم تِرَک را تغییر می دهند، نیاز به تنظیم مجدد Fader ولومِ تِرَک ها پیدا خواهید کرد.
حتی در مورد افکت هایی مانند اکولایزر که ولوم تِرَک را تغییر نمی دهند نیز این موضوع صادق است و باید پروژه را از لحاظ بالانس بودن ولوم ها مجددا چک کرد.
بسیار غیر طبیعی به نظر می رسد که به خاطر اندکی تغییر در افکتی نظیر اکولایزر یا مدولاسیون ولوم تِرَک تغییر کند، اما تغییر در ولوم سایر تِرَک ها هماهنگی بیشتری را به وجود خواهد آورد.
به عنوان مثال می خواهید از افکت دیلی بر روی لاین گیتار بیس استفاده کنید، ممکن است انجام این کار باعث پوشیده شدن صدای قسمت هایی از ساز درامز مانند Kick شود، که باید توسط Fader ها، ولوم تِرَک های پروژه را مجددا بالانس کنید.

⁠⁣بالانس کردن میکس پس از اضافه کردن افکت ها
انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

⁠⁣مهمترین قانون در میکس و مسترینگ


⁠⁣مهمترین قانون در میکس و مسترینگ

میکس و مسترینگ دانش هایی هستند که هر مهندس صدا با توجه به اطلاعاتی که از این دانش ها دارد به میکس یا مسترینگ پروژه ها می پردازد.
پیش روی هر مهندس صدا، دریایی از پلاگین ها و افکت ها وجود دارد که هر روز در آپدیت های جدید به تعداد و کیفیت آنها افزوده می شود.
اما آیا داشتن حجم وسیعی از این پلاگین ها و استلزام به استفاده از تمامی آنها ضروری است؟
مانند موارد متعددی که در گذشته به آنها اشاره کرده ایم، در میکس قانون ثابتی برای استفاده کردن یا نکردن از پلاگین و افکت خاصی وجود ندارد و به جرات و قطعیت می توان گفت، مهمترین مساله درک صحیح مهندس صدا از جریان صوتی، تاثیر دقیق هر پلاگین بر روی صدا، دانستن تاثیر علمی ترتیب قرار گرفتن پلاگین هاست، بنابراین " اگر واقعا نمی دانید یک پلاگین چه کاری انجام می دهد، به هیچ عنوان از آن استفاده نکنید" .
هیچ وقت به دنبال پریست های آماده و تقلید نادرست از سایر مهندسین نباشید. میکس مانند یک ماشین حساب نیست که با درج اعداد، خروجی های پیش بینی شده و دقیقی را دریافت کنید، بلکه برای هر پروژه و هر صدایی، بدون شک مهندسی خاصی مورد نیاز است.
اما پیشنهاد ما به شما علاوه بر افزایش دانش علمی و عملی و تربیت گوشی حساس و دقیق، پیدا کردن تسلط کامل بر چندین پلاگین کاربردی است که واقعا می دانید این پلاگین و پارامترهای قابل تنظیم آن چه تاثیری بر صدا می گذارد.
باید بدانید هیچ لزومی به استفاده از تمام پلاگین های موجود، وجود ندارد و تنها با چند پلاگین کاربردی، می توان هر پروژه ای را در سطح استاندارد میکس کرد.

انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

راهنمای خرید کارت صدا


راهنمای خرید کارت صدا

- USB 2.0, USB 3.0, فایروایر و یا تاندربولت؟!


شاید یکی از سوالات متداول کاربران حرفه ای لوازم و تجهیزات استودیویی پرسش درباره تفاوت پورت های کارت صدا باشد، بعد از پرسش هایی که از طراحان کارت صدا داشتیم به این نتیجه رسیدیم که کارت صداهای USB 2.0 و فایروایر (800/400) هر دو دارای سرعت تبادل یکسانی هستند و قابلیت مدیریت انتقال داده های 16 کانال همزمان را دارند. این در حالیست که کارت صداهای USB 3.0 توانایی انتقال اطلاعات بیشتر و انجام این انتقال به صورت سریع تر نسبت به کارت های مجهز به USB 2.0 و فایروایر را دارا هستند. هر چند در حال حاضر تعداد محدودی از کارت صداها از این قابلیت برخوردارند. همچنین با وجود عملکرد مناسب پورت های یو اس بی در دوره زمانی حاضر، امنیت بیشتر این پورت ها نسبت به فایروایر و نیاز کارت های فایروایر به آداپتور جداگانه برای عملکرد بهینه و مناسب این دسته از کارت های صدا باعث می شود تا در آینده ای نزدیک شاهد کمرنگ شدن تولید کارت صداهای فایروایر باشیم.
درباره کارت های تاندربولت باید بدانید که این دسته از کارت صداها مخصوص محصولات شرکت اپل می باشند. البته به تازگی برخی از مادربوردهای شرکت های مختلف به این پورت تجهیز شده اند. از نظر سرعت از قابلیت انتقال داده بالایی برخوردارند و می توان پیش از USB 3.0، این پورت را سریعترین درگاه تبادل اطلاعات خواند. مقایسه ای بین این دو درگاه در اختیار قرار داده نشده است.

راهنمای خرید کارت صدا
انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

⁠⁣افزودن عمق به Delay


⁠⁣افزودن عمق به Delay

برای عمیق و طبیعی تر به نظر رسیدن افکت دیلی،

یکی از قوی ترین تکنیک ها استفاده از ریورب به همراه آن است.

به این ترتیب که:


- افکت ریورب را پس از دیلی قرار دهید

(و یا آن را بر روی یک چنل جدید قرار دهید)


- اگر پلاگین ریورب مورد استفاده دارای پریست های

آماده است، آن را بر روی "اتاق کوچک" قرار دهید

و در غیر این صورت مقدار decay یا زمان به

اتمام رسیدن ریورب را بسیار کم در نظر بگیرید.


- مقدار پارامتر Mix: dry/wet را به مقدار زیادی

به dry اختصاص دهید.


هدف از این کار از بین بردن ریورب توسط دیلی نیست

بلکه افزودن فضا و عمق بیشتر مد نظر است.

⁠⁣افزودن عمق به Delay
انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

⁠⁣استفاده از لیمیتر در پروسه میکس


⁠⁣استفاده از لیمیتر در پروسه میکس

سوال: در هنگام میکس، نشانگر Level خروجی پروژه، Overload شدن

پروژه را نشان می دهد، آیا می توان از لیمیتر بر روی خروجی استفاده کرد؟


پاسخ: مهندسین حرفه ای میکس و حتی مهندسین مسترینگ،

استفاده از لیمیتر را در مرحله مسترینگ، به عنوان ابزاری برای کنترل بلندی

صدا توصیه می کنند. اما کمتر دیده می شود که در پروسه میکس

برای کنترل Loudness از لیمیتر بر روی خروجی استفاده شود.


دلیل انجام این کار این است که مفهوم میکس، جایگیری صحیح صداها نسبت

به یکدیگر با ولوم های در نظر گرفته شده است و پروژه می بایستی در مرحله

میکس صدای خوبی بدهد و در مرحله مسترینگ آخرین تنظیمات برای گرفتن خروجی اعمال شود.


ابزارهایی مانند لیمیتر که بر روی دینامیک پروژه تاثیر می گذارند، مانع

از درک و تصمیم گیری درست در میکس می شوند و بهتر است هر

چیزی که باعث Overload شدن، دیستورت یا به طور کلی ناخوشایند

شدن صدا می شود، در مرحله میکس توسط کاهش Gain به طور کامل اصلاح شود.


پس از گذراندن مرحله میکس و قرار دادن لیمیتر بر روی لاین خروجی در

مرحله مسترینگ، می توان لیمیتر را برای کنترل Peak ها و یا افزایش سطح ولوم

پروژه بر روی لاین خروجی (Output) قرار داد.

⁠⁣استفاده از لیمیتر در پروسه میکس
انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

تهران شهرک راه آهن خ امیرکبیر خ هاشم زاده رازقی پنجم پلاک 17 ط دوم

فروش آهنگ بدون کلام و پلاگین و آموزش موسیقی الکترونیک

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما